Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14 på 1700

Hej.
Någon som har koll på om det går att montera en "gammal" NH-D14 på ett nytt moderkort 1700?
Tänkte bygga ihop en ny burk och det vore kul om den gick att återanvända.
Det kan ju vara så att hålbilden är annorlunda på moderkortet (självklart ska man ju ändra på allt sånt..)
Om det nu går att lösa, skulle den passa för övrigt mot en ny processor? (tänker mig en i5 13600K)
Såg några recensioner på Inet om kortet Asus Prime Z790-A WIFI att det hade lite mer plats för stora kylare,
så det kanske vore ett bra val?
Tacksam för idéer.

Permalänk
Medlem

Om du har kvar kvittot till din NH-D14 kan du alltid skriva till Noctua och få ett nytt monterings-kitt gratis! Jag gjorde det själv 3 eller 4 ggr med min D14 efterhand som jag byte processor/moderkort.

Så ta bara reda på vad din processors socket heter och gå till Noctuas hemsida kan du se att där finns "mounting kits" för de olika processorerna.

Från deras hemsida.

"We provide mounting upgrades for Noctua CPU coolers free of charge, so if you would like to continue using your Noctua cooler on a new socket, we will send you a new mounting kit at no additional cost. For ordering our mounting kits, a proof of purchase (photo, scan or screenshot of the invoice) of both a Noctua CPU cooler and hardware components corresponding to the specific kit are required.
"

Permalänk
Medlem

Vill du inte vänta så kan du även köpa ett montering-kit på te x inet.

https://www.inet.se/produkt/5324506/noctua-nm-i17xx-mp83-moun...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Om du har kvar kvittot till din NH-D14 kan du alltid skriva till Noctua och få ett nytt monterings-kitt gratis! Jag gjorde det själv 3 eller 4 ggr med min D14 efterhand som jag byte processor/moderkort.

Tack så mycket imo, då blir det till att gräva djupt i kvittolådan...

Skrivet av Flutters:

Vill du inte vänta så kan du även köpa ett montering-kit på te x inet.

https://www.inet.se/produkt/5324506/noctua-nm-i17xx-mp83-moun...

Tackar Flutters! Det blev ju lätt att lösa problemet då!